شرایط پذیرش و تحصیل در دوره مشترک مقطع کارشناسی ارشد با دانشگاه RUDN روسیه (اطلاعیه 1)
شرایط و ضوابط کلی پذیرش و تحصیل در دوره‌ی بین‌المللی مشترک
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه RUDN روسیه
(کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا)
 
1- پذیرش دانشجو در این دوره بصورت نیمه متمرکز بوده و پس از معرفی داوطلبان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، از ایشان جهت انجام مصاحبه‌ی غیرحضوری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دعوت بعمل خواهد آمد.
2- مدت دوره‌ها حداقل 2 سال خواهد بود که بخشی از دوره در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و بخش دیگر در دانشگاه RUDN در شهر مسکو گذرانده خواهد شد. پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد دانشجو (6 واحد) نیز در طول دوره به صورت مشترک توسط اساتید دو دانشگاه تعریف می­‌شود و در مرکز دانشگاهی مذکور انجام خواهد شد.
3- ادامه‌ی تحصیل دانشجویان در هر نیمسال منوط به کسب امتیازات لازم در نیمسال قبلی است.
4- دانشجویان در مدت تحصیل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تابع مقررات آموزشی جمهوری اسلامی ایران و در مدت تحصیل در دانشگاه RUDN تابع مقررات آموزشی کشور روسیه خواهند بود.
5- دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN) واقع در شهر مسکو دارای رتبه‌ی جهانی 317 بر اساس نظام رتبه‌بندی QS در سال 2022 می‌باشد. همچنین این دانشگاه در ارزیابی وزارت عتف در سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج بعد از سال 2017 قرار گرفته‌است. 
6-  کلاس‌ها در طول دوره در کشور روسیه به زبان انگلیسی خواهد بود و در زمان مصاحبه، توانایی زبان انگلیسی داوطلب سنجیده خواهد شد. ارائه‌ی مدرک زبان در پذیرش نهایی مؤثر بوده، ولیکن الزامی نیست.
7- هزینه‌ی ریالی تحصیل در این دوره‌ به شرح جدول زیر و هزینه‌ی ارزی دوره (بدون احتساب اقامت و بیمه‌ی درمانی) در دانشگاه RUDN روسیه به ازای هر ترم حدود 2275 یورو است.
 
تبصره: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعهدی از نظر تأمین خوابگاه و نیز وام دانشجویی در طول تحصیل در ایران ندارد، اما جهت تأمین خوابگاه مناسب در مسکو هماهنگی‌های لازم با دانشگاه RUDN به عمل آمده است.
تبصره: به تعدادی از متقاضیان دارای رتبه‌های 1 تا 20 آزمون سراسری کارشناسی ارشد در این رشته در صورت قبولی در مصاحبه‌ی ورودی، کمک هزینه‌ی تحصیلی تعلق خواهد گرفت.
تبصره: به تعدادی از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه‌های رتبه‌ی اول کشور مطابق رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در صورت قبولی در مصاحبه‌ی ورودی، کمک هزینه‌ی تحصیلی تعلق خواهد گرفت.
8- دانشجویان پس از اتمام دوره‌ی مشترک، دو دانشنامه کارشناسی ارشد جداگانه از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه RUDN روسیه دریافت خواهند نمود.
9- دانشجویان ذکور در طول دوره از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود و از نظر نظام وظیفه نباید هیچگونه منعی داشته باشند.
تعداد بازدید:
780
تاریخ:
1400/06/19
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
دانشکده مهندسی هوافضا
صندوق پستی: 3381-16765، کدپستی: 83911-16569
Email: aerospace@kntu.ac.ir
Telegram: @AERO_KNTU
كليه‌ي حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي مي‌باشد