مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از دانشگاهیان، فرهیختگان و هنرمندان در پردیس ملاصدرای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر کریمی مزرعه‌شاهی رئیس دانشگاه پس از تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اشاره به موفقیت‌های علمی و دستاوردهای دانشگاهی در این چهل و چهار سال گفت: وزارت عتف اولویت‌هایی را بر اساس نیازمندیهای کشور عزیزمان برنامه ریزی نموده که سرلوحه دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هستند، این اولویت‌ها بدین شرح ترسیم شده‌اند:

1- مرجعیت دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری

2- آموزش، پژوهش و برون داد علمی هدفمند

3- نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری

4- شاگردپروری نوآور و خلاق پروری

5- تولید خدمت، ثروت و سرمایه از ارزش

همچنین کریمی مزرعه شاهی به اهم دغدغه‌های دانشگاهی چنین اشاره نمود: مهمترین دغدغه ما در این حوزه هویت مداری، خودباوری، امید دادن و تقویت ارتباطات بین‌المللی است که تلاش میکنیم به نحو مطلوب به آن‌ها دست پیدا کنیم.

حجة الاسلام والمسلمین طهماسبی، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه نیز در این مراسم گفت: اراده الهی است که حق بر عالم حاکم باشد، انقلاب اسلامی آمد در زمانه‌ای که ظاهرا می‌گفتند دین تمام شد، در چنین شرایطی امام دین را محور حرکت اجتماعی تعریف کرد، با این حساب به طور طبیعی قدرتهای عالم در مقابل این حرکت میاستند.

طهماسبی گفت: مقام‌ معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب میفرمایند؛ اکثر ملتها ستم را میپذیرند، اما عده‌ی محدودی با آن مقابله می‌کنند و در این نیان عده‌ی خیلی کمی فقط می‌توانند مسیر را ادامه دهند، انقلاب ما استوار بر شعارها مانده و پایدار است و زمانی زمین میخورد که آرمانها را کنار بگذاریم.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در مورد مهمترین جنگ این دوران چنین گفت: مهمترین جنگ، جنگ نرم است که باید در مقابل آن جهاد تبیین راه بیافتد، ادامه این راه به استواری بر آرمانهاست و شعارهای انقلاب ما فطری و ماندگار است

وی در پایان گفت: با همه فراز و نشیبها این انقلاب تا اینجا پیش آمده، ان‌شاءالله این پایداری به ظهور صاحب اصلی منتهی شود.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:

ما قبل از انقلاب در همه مواضع یک نیروی کاملا وابسته به خارج بودیم و حضور محدودی در دریا و فقط در خلیج‌فارس داشتیم، ابزار مورد نیاز توسط مستشاران خارجی تامین می شد که پس از انقلاب کوچ کردند. همه دنیا آنچه باور داشتند این بود که ایرانیها هیچگاه امکان حضور در دریا را نخواهند داشت، با همین تصور دشمن بعثی را به جان ما انداختند و جالب اینکه فقط 67 روز طول کشید تا نیروی دریایی ما نیروی دریایی بعثی را زمین گیر و حذف کند و بزرگتر از آن شاهرگ اقتصادی رژیم بعثی را قطع نمودیم. لذا دشمن با حمایت قدرتهای دنیا بر ما حمله ور بود.

بنابراین ما درگیر حفاظت از منابع و جزایر همواره زیر بمبماران و اسکورت کشتی‌های تجاری بودیم و در این مسیر بسیار موفق عمل کردیم.

ایرانی در موضوع اتفاقات پس از جنگ گفت: پس از دفاع مقدس ما به سمت پوشش ضعف‌ها و تولید و تعمیر ناوها و ابزار مهم رفتیم، با تعمیر ناوشکن سبلان انقلابی در این حوزه شروع شد.

از توانایی دانشگاهها استفاده شد و تمام سامانه‌ها در آن زمان بروز گردید. توانمندی به جایی رسید که ما به دستور رهبری توانستیم ناوشکن بسازیم.

امیر ایرانی با اشاره به نکته‌ای مهم گفت: ما دو واژه مهم داریم؛ یکی قدرت و دیگری اقتدار، قدرت به معنای عامیانه یعنی داشتن زور بازو، اما آیا همه جا کارگر است؟ خیر... آنچه کارگر است اقتدار است، اقتدار شامل هوش و دانش و تکیه به توانایی داخلی است.

برای دشمن مهم نیست که ما قدرتمند باشیم، برای او مهم است که ما مقتدر نباشیم.

امیر دریادار ایرانی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از جامعه دانشگاهی گفت: از همه اساتید و مسئولان دانشگاهی تقاضا میکنم بیش از پیش عرصه را برای فعالیت جوانان عزیزمان باز کنید.

ایشان در پایان ضمن دعوت از جامعه دانشگاهی برای بازدید از صنایع دریایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم 3 اصل مهم مطرح شده؛ یکی خودسازی، یکی جامعه پردازی و یکی هم تمدن سازی است، ان‌شاءالله ما سعی میکنیم در حوزه فعالیت خود در بخش تمدن سازی ایفاگر نقشی مهم باشیم. بنابراین تقاضا دارم شما هم اولویت خود را استمرار ماندن در بالاترین نقطه فناوری قرار بدهید و تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های شماست و بدانید که ویترین دستاوردهای شما در دنیا هستیم.

تاریخ:
1401/11/25
تعداد بازدید:
4817
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.