همایش بزرگ علم و دین در افق جهان بینی توحیدی با حضور صدها تن از دانشگاهیان و فرهیختگان یزدی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ شامگاه اول خرداد، تالار شهید منتظر قائم استانداری یزد میزبان صدها تن از دانشگاهیان و فرهیختگان یزدی در همایش بزرگ علم و دین در افق جهان بینی توحیدی بود.
کتاب«علم و دین در افق جهان بینی توحیدی» اثر استاد دکتر مهدی گلشنی است که از سوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی در دو ویراست و دو چاپ به شمارگان 1500 جلد تولید شده است.
دکتر گلشنی این کتاب را به دانشگاه هدیه کرده است و جمعی از نیکوکاران فرهنگی نیز در هزینه های تولید آن مشارکت خیرخواهانه داشتند.
در ابتدای این مراسم، دکتر سیّدحجّت الحق حسینی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی و از شاگردان برجستهٔ دکتر گلشنی، در سخنانی بازتاب جهانی اندیشه‌های استاددکتر گلشنی را از شرق دور تا غرب جهان در انگلستان و مصر بازگویی کرد.
بر پایهٔ تازه ترین آمارهای رسمی پایگاه های علم سنجی، به آراء و آثار استاددکتر گلشنی در حوزه مطالعات علم و دین، در کشور اندونزی73 مقاله ارجاع شده؛ در 13 مقاله درج نام ایشان در عنوان مقاله آمده است. در مقالات پر ارجاع به 18 اثر ایشان استناد شده است.
هم چنین در کشور مالزی، به 18مقالهٔ پرارجاع ایشان از 2004 تا 2022م. گزارش و اشاره شده است.
بزرگترین فیلسوفان علم جهان افرادی همچون هارولد کوئینگ، کیت وارد و راجر تریگ از کشورهای انگلستان و آمریکا نسبت به این کتاب اظهار نظرهای بسیار درخشانی داشته اند که همگی آن را اثری جامع و همه جانبه ستوده اند‌.
دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 16 رسالهٔ پر ارجاع از آثار. ایشان در سال های 2017 تا 2021م. گزارش شده است. هم چنین نام پروفسور گلشنی در 11 دایره المعارف معتبر جهانی مدخل شده است و شرح احوال و افکار ایشان آمده است.
در انتها دکتر حسینی تازه ترین اثر بین‌المللی از شناخت ایشان را در کشور مصر و شهر قاهره به قلم دکتر علی ابوالخیر برای حاضران بازخوانی کرد. دکتر ابوالخیر در کتاب« الاکثریه و الاجماع فی تاریخ الامه» ایشان را دانشمندی درخشان، متفکری بزرگ و انسانی بسیار شریف توصیف کرده است.
در انتهای مراسم شمار 450 جلد از این کتاب به حاضران اهدا شد.
تاریخ:
1401/03/02
تعداد بازدید:
2155
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:14
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.