دانش آموخته دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان نفر برگزیده بخش حمل و نقل دومین دوره رقابت علمی کنز برگزیده شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سعید بستان‌منش مقدم، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر(و عضو هیئت رییسه شاخه مکانیک گروه موسس انجمن دانش‌آموختگان) به عنوان نفر برگزیده بخش حمل و نقل دومین دوره رقابت علمی کنز برگزیده شد.
 
در این رویداد در مجموع 658 اثر از 25 کشور اسلامی توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد که پس از داوری، 20 طرح از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش انتخاب و در نهایت 6 اثر به عنوان طرح‌های منتخب دومین دوره رقابت علمی کنز معرفی شدند.
در آیین اختتامیه این رویداد آقایان علی‌اکبر صالحی، قائم‌مقام فرهنگستان علوم ایران، سعید سهراب‌پور، رئیس رقابت علمی کنز، عذرا پچیهو، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سند پاکستان و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و مدیر بنیاد مصطفی(صلی الله علیه و آله)، حضور داشتند
منتخبین اولیه در گروه آب، محیط زیست و انرژی، مهدی ملکی، وی‌جای لای از مالزی، هادی عطاپور و حامد صادقی بودند که مهدی ملکی به عنوان منتخب نهایی شناخته شد‌.
در بخش اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حسن بان، مهدی نوری و سعیده ممتازی به عنوان منتخبین اولیه معرفی شدند که سعیده ممتازی منتخب نهایی شد.
در گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حسین ذبیحی، مهرداد آقامحمدعلی کرمانی و محمدعلی اخایی منتخبین اولیه بودند که محمدعلی اخایی به عنوان منتخب نهایی معرفی شد.
در گروه معدن و صنایع معدنی نیز حسین ملایمت، ایرج ارسلان سراج و آیدا میرحیداری شایسته منتخب اولیه شدند که این بخش منتخب نهایی نداشت.
در گروه سلامت و فناوری پزشکی نیز 4 نفر معرفی شدند؛ محمدعلی خیامیان، علیرضا میرباقری، خانم پیک سی چیا (Pike See Cheah) از مالزی و سیدعلی موسوی شایق، به عنوان برگزیده معرفی شدند که خانم پیک سی چیا و آقای علی موسوی شایق به صورت مشترک منتخب نهایی معرفی شدند.
در گروه حمل و نقل نیز سعید بستان منش، ریپون هور و امیرحسین مقدم سلطانی، منتخبین اولیه بودند و سعید بستان منش با طرح سامانه تشخیص خواب‌آلودگی و رفتار راننده به‌عنوان منتخب نهایی معرفی شد.
برگزیدگان این دوره رقابت علمی کنز غیر از جوایز دریافت شده از بنیاد علم و فناوری مصطفی(صلی الله علیه و آله) از وام 300 میلیون تومانی بانک توسعه تعاون برای توسعه طرح های خود برخوردار می شوند. همچنین پارک فناوری پردیس نیز 200 میلیون تومان تسهیلات برای همکاری با منتخبین اهدا می‌کند.
شایان ذکر است، بنیاد علم و فناوری مصطفی (صلی الله علیه و آله) در تکمیل زنجیره ارزش خود، رقابت علمی کنز، کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه (Knowledge Application and Notion for Society) را میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید زیر 45 سال با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف / از جمله آب، محیط زیست و انرژی؛ بهداشت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ حمل و نقل؛ اقتصاد، بانکداری و تامین مالی و ... برگزار می‌کند.
اولین دوره این رقابت سال 1397 و در 5 حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت 1045 نفر (753 دانشجو و 292 عضو هیأت علمی) و دریافت 590 اثر از 15 کشور اسلامی برگزار شد.
دومین دوره این رقابت نیز از پارسال و در حوزه‌های "آب، محیط زیست و انرژی"، "بهداشت و فناوری پزشکی"، "فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "اقتصاد، بانکداری و تامین مالی"، "حمل و نقل" و "حوزه ویژه 1400؛ معدن و صنایع معدنی" آغاز شد و مراسم پایانی آن همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2022 (20 تا 23 اردیبهشت) برگزار شد.
تاریخ:
1401/02/31
تعداد بازدید:
2184
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.