انتخاب شایسته آقای دکتر جعفر روشنی یان بعنوان استاد نمونه کشوری
وزارت علوم تحقیقات و فناوری هر ساله از بین اساتید نمونه‌ی دانشگاه‌ها تعداد محدودی را به عنوان اساتید نمونه‌ی کشوری انتخاب و تقدیر می‌نماید این انتخاب بر اساس مجموع امتیازات آموزشی و پژوهشی کسب شده مطابق آیین نامه‌ی مربوط توسط کمیته‌ای در وزارت علوم صورت گرفته و در نهایت به تأیید وزیر محترم علوم می‌رسد. تا کنون طی 28 دوره برگزاری چهار نفر از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به این افتخار نائل گردیده‌اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به دنبال انتشار اسامی 17 استاد نمونه‌ی کشوری در سال 1399؛ دکتر سعید بلالایی، استاد رشته‌ی شیمی آلی و دکتر جعفر روشنی‌یان، استاد رشته‌ی مهندسی هوافضا موفق به کسب عنوان استاد نمونه‌ی کشوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند. بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیأت علمی نمونه‌ی کشوری هم زمان به صورت برخط و حضوری با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه 12 مرداد ساعت 14:30 الی 16:30 در سالن شهدای جهاد علمی ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.
جناب آقای دکتر جعفر روشنی یان در سال 1378 تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه صنعتی دولتی مسکو در رشته‌ی مهندسی هوا فضا به اتمام رسانید و فعالیت خود را در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با تأسیس رشته‌ی هوافضا به عنوان اولین مدیر گروه آغاز نمود. این گروه در سال 1385 به دانشکده‌ی مهندسی هوافضا ارتقا یافت. دکتر روشنی‌یان مؤلف بیش از 200 مقاله‌ی علمی و مجری 23 طرح پژوهشی ملی و دانشگاهی است. وی در سال 1385 به درجه‌ی دانشیاری و در سال 1390 به درجه‌ی استادی نائل گردید. همچنین ایشان حدود بیست سال در مسئولیت‌های اجرایی مختلف ازجمله معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی  و معاونت فناوری سازمان فضایی ایران فعالیت نمود. دکتر روشنی‌یان تا کنون برنده 12 جایزه ملی و دانشگاهی از جمله استاد برگزیده‌ی مهندسی کشوری، استاد پیشکسوت هوا فضای ایران و استاد نمونه‌ی کشوری گردیدند. 
دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، انتخاب به جا و شایسته‌ی جناب آقای دکتر جعفر روشنی‌یان را که بیانگر تعهد، کارآمدی، لیاقت و شایستگی‌‌های برجسته‌ی ایشان در صحنه‌های خدمت صادقانه به میهن اسلامی است تبریک عرض نموده و موفقیت و سربلندی ایشان را در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماید.
تعداد بازدید:
765
تاریخ:
1400/05/16
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
دانشکده مهندسی هوافضا
صندوق پستی: 3381-16765، کدپستی: 83911-16569
Email: aerospace@kntu.ac.ir
Telegram: @AERO_KNTU
كليه‌ي حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي مي‌باشد