اطلاعیه مهم- ضوابط استفاده از فضای مجازی
اطلاعیه مهم- ضوابط استفاده از فضای مجازی

قابل توجه دانشجویان محترم

 با سلام و احترام

 با توجه به اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی ابزاری برای انتقال دانش و آگاهی و مفاهیم انسانی است، لیکن متاسفانه برخی از این فضای به وجود آمده سوء استفاده نموده و ضمن هتک حرمت افراد، مطالب و محتوای بسیار نامناسب در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند که می‌بایست توسط ایجاد کنندگان گروه‌ها و کانال‌ها تحت عنوان ادمین‌ها یا مدیران، کنترل و مراقبت شوند. متاسفانه در فضای علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعدادی از این کانال‌ها در بستر فضای غیر مجاز مجازی فعالیت می‌نمایند که انتقادهای فراوانی از سوی دانشجویان، والدین، اساتید و دلسوزان، به معاونت فرهنگی و دانشجویی واصل شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه قانون، فصل الخطاب همه فعالیت‌های فردی و اجتماعی است، لذا با استناد به تبصره‌های مواد 3،2 و7 ماده 32 شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی تحت عنوان تخلفات رایانه ای و مجازی بدین وسیله موارد ذیل به جهت اطلاع و اقدام لازم حضورتان ایفاد می‌گردد.

1.     با استناد به تبصره 2 ماده 32: تشکیل گروه‌های مجازی دانشجویی با جمعیت بالای 100 نفر، نیاز به مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دارد. در حال حاضر هیچ یک از گروه‌های دانشجویی که در بستر فضای مجازی فعال هستند مجوز قانونی ندارند.

2.      ممنوعیت عضویت در شبکه‌های مجازی غیر مجاز

 با استناد به تبصره 7 ماده 32: هرگونه عضویت با هدف ارتباط و تبادل در شبکه‌ها، نرم‌افزارها و سکوی مجازی گروه‌های غیرقانونی مشمول تنبیهات بندهای 4 تا 9 (به جز بند 5) می‌باشد. لذا هرگونه عضویت در کانال‌های غیر مجاز منجر به اعمال تنبیهات طبق شیوه نامه انضباطی خواهد شد.

 نکته قابل توجه:

 از دانشجویان عزیز درخواست می‌شود ضمن توجه به مقررات و قوانین از عضویت در کانال‌های غیر مجاز و یا سایر شبکه‌های اجتماعی که فاقد مجوز از کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی هستند، خودداری فرمایند.

 

                                                                                                                                             معاونت فرهنگی و دانشجویی

تاریخ:
1403/02/16
تعداد بازدید:
1473
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:39
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت